המאמר סוקר את הרקע ההיסטורי לחקיקת חוק הגנת הסביבה (פליטות והעברות לסביבה - חובות מרשם ודיווח), התשע"ב - 2012 ואת תחולת החוק והשלכותיו על ענף המים והשפכים. חובות הדיווח הנדרשות בחוק זה אינן חלות רק במקרים של חריגות מהיתרים או מרישיונות, אלא גם במקר…
קרא עודעד לאחרונה, תעשיות שהזרימו שפכים למערכות ביוב של תאגידי מים וביוב נדרשו להתמודד, בעיקר, עם רגולציה בדמותם של תנאים שהוספו לרישיונות העסק שלהן על ידי המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות. בשנים 2010 ו - 2011 פורסמו תקנות בריאות העם (תקני איכות מי קולחין…
קרא עודהשפכים עוברים תחנות רבות במסעם, כאשר לכל חוליה במסע השפעה מכרעת על אופן הטיפול בשפכים ועל איכויות הקולחים היוצאים ממתקן טיפול השפכים - המט"ש. אם רשויות הקולטות שפכים במערכות האיסוף שלהן, לא תפקחנה כראוי על איכויות השפכים המוזרמים למט"ש ולא תפעלנה…
קרא עודמאז הקמת המדינה, האחריות לטיפול מרוכז בשפכים סניטרים ושפכים אחרים המוזרמים במערכת הביוב מוטלת על הרשויות המקומיות ובעקבות תיקונים אחרונים בחקיקה גם על תאגידי מים וביוב. מכונים לטיהור שפכים, הוקמו על ידי הרשויות המקומיות לספק את צרכי הרשות או על ידי א…
קרא עודבוצת שפכים היא המקטע המוצק (יחסית) של שפכים שטופלו במכון טיהור שפכים (מט"ש). באופן בלתי נמנע כמעט מכילה בוצה את כל החומרים הבלתי פריקים, שהיו בשפכים המטופלים, אשר לא ניתן היה להסירם באמצעים פיזיקליים או כימיים. התוצאה שהיא שבוצות שונות זו מזו בהתייחס…
קרא עודהמאמר מתמקד בקשרים שבין חקיקת רישוי עסקים ומתקנים לטיפול בשפכים. העיסוק בשפכים (איחסונם, עיבודם, טיהורם והובלתם) טעון רישוי (פריט מס' 5.3 לצו רישוי עסקים (עסקים טעוני רישוי), התשנ"ו-1996. לא זו בלבד, אלא שלהבדיל ממרבית העיסוקים, להם ניתן רישיון העסק…
קרא עוד